mandag den 24. juni 2013

Fordi jeg er optimist...

... har jeg hæklet sommerhatte. Det er ikke just fordi den smukke danske sommer sol danser over himmelen hver dag, som den burde gøre her i juni, men jeg er optimist og tror stadig på det kommer.... det ligger bare oven over skyerne og venter på at vi skal holde ferie.

Den første jeg har lavet er denne søde sommerhat fra familie journalen. Jeg har brugt hæklenål nr 3 og har hæklet i lyserød bomuld 8/4. Hatten passer mig, og er derfor noget for stor til min smukke model og nabo pige Johanne, der dårligt kan se ud under den, og derfor har sat den som hun fandt bedst.


 Den anden hat jeg har hæklet blev også fra familie journalen, nemlig denne her. Også her brugte jeg hæklenål nr 3 og bomuld 8/4. Jeg har dog udeladt blomsten. Den første blev helt lyserød, og passede modellen så fint, at hun også ville have en.

Så det fik hun. Johanne's sommerhat er hæklet i tre forskellige lyserøde farver, og hun synes heldigvis den var fin. 


Nu er der bare tilbage at synge "Sol, Sol kom igen, Solen er min bedste ven" og håbe den kommer til ferie tid.

M

4 kommentarer:

  1. Sikke nogle søde hatte - især den sidste kan jeg rigtig godt lide!

    ...og så håber vi på, at sommeren snart viser sig fra sin bedste side... det trænger vi til.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den sidste er også min favorit. Og ja - sommer, sommer og sol er lige hvad vi har brug for!

      Slet
  2. Meget fine hatte - dejligt med en sød model til at vise frem. Og skønt at du så laver en til hende også - hun ser glad ud :-)

    SvarSlet
  3. Tak Mette. Ja hun er så kær og hun måtte jo have sin egen som tak for model arbejdet;)

    SvarSlet