fredag den 26. juli 2013

To på en pind...

Det er noget tid siden jeg første gang skrev om min fascination af  "To på en pind" konceptet. Siden har jeg strikket en del tube sokker på én pind, men blev lidt træt af jeg ikke fik helt styr på det med hælen.

Men det får jeg forhåbentlig snart.... Idag kom disser bøger nemlig ind af min dør


"To på en pind" beskriver trin for trin hvordan man strikker to på en pind konceptet.
"Flere på en pind - fra tå til top" beskriver kort teknikken og henviser til et video link du kan downloade på mobilen - smart. Derudover er der opskrifter til sokker i flere størrelser.
Bøgerne er skrevet af Lene Randorff, og jeg har bestilt dem hos Sommerfuglen.

Jeg har strikket mine sokker på Knit Pro rundpinde. Jeg er vild med træets bløde lethed når man strikker. Hos Sommerfuglen fandt jeg dette sæt Knit Pro rundpinde som står meget højt på min ønskeseddel. Er vild med at de har forskellige farver alt efter størrelse, og så er det bare lækkert udstyr.

Mit hemmelige projekt er stadig undervejs så jeg må væbne mig med tålmodighed lidt endnu før jeg kan teste bøgernes teknik.

Indtil da er jeg at finde ved uldgarnet med hæklenålen.

God aften fra Søster Æblekind

M














2 kommentarer:

  1. Spændende projekt, du kaster dig ud i!

    Jeg har endnu ikke sat mig ind i at strikke på sokker med to pinde, men nøjes med en sok på hver rundpind.

    Det er bare smart at strikke begge sokker på en gang, for man slipper for, når sok et er færdig, at tænke "Åh nej, jeg skal strikke en mere nøjagtig magen til".

    SvarSlet
  2. Det er lige præcis derfor det er så super smart Anja! Man får strikket begge sokker på én gang, de bliver ens og når man er færdig har man et par! Kan kun anbefale dig at prøve:)

    SvarSlet